Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol
Janovská, Markéta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Nová média jako prostředek získávání informací mezi studenty středních škol se zabývá tím, jakou roli hrají nová média při získávání informací mezi studenty druhých ročníků gymnázií a negymnazijních typů středních škol. Cílem diplomové práce je zjistit, jak ve skutečnosti vypadá konzumace zpráv mezi středoškoláky, zda čerpají informace jen prostřednictvím nových médií, nebo se někteří z nich obrací i na tradiční média. Teoretická část práce popisuje, jak dnes vypadají nová média nebo zda mohou být právě ona snadnějším prostředkem pro šíření dezinformací. Část práce se věnuje tomu, jak na mediální gramotnost nahlíží různí autoři. Tématem teoretické části je také konzumace zpráv u mladých lidí - co to je mediální zdatnost, zda jsou mladí lidé schopni rozlišit mezi informacemi a dezinformacemi, a že problémové užívání médií může v nejhorším případě skončit kyberšikanou. Analytický oddíl se věnuje dotazníkovému šetření, které bylo realizováno mezi studenty druhých ročníků středních škol v sedmi krajích. Výzkumu se zúčastnilo 314 studentů v příslušných krajských městech. Graficky zpracované výsledky jsou v práci slovně popsané a vysvětlené. V příloze diplomové práce můžete nalézt vzor dotazníku, který respondenti během šetření vyplňovali.
I Am The One Who's Gonna Steal Your Job
Ilič, Risto ; Houser, Milan (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce I Am The One Who’s Gonna Steal Your Job se zabývá přechodným obdobím života mladého umělce, který sní o kariérní realizaci ve svém oboru. Přemýšlí jak toho dosáhnout, když si uvědomí že často i méně etablovaný malíř může prodávat své obrazy v řádech tisíců korun, protože se dají jednoduše komodifikovat a v důsledku umístit v interiéru. Rozhodne se tak opustit jemu blízkou sféru tvorby a pokusí se uplatnit na trhu s tradičními uměleckými médii, avšak za pomocí umělé inteligence a marketingu. Pro vizuální inspiraci nejde daleko, jelikož se pokusí recyklovat a deformovat obrazy (takzvaný vizuální smog) z výlohy protější večerky. Práce se věnuje problematice nástupu umělé inteligence v oblasti výtvarného umění, věčné otázce etiky autorství uměleckého díla a jeho autenticity, ale také třeba otázce uplatnění absolventů vysokých uměleckých škol na trhu práce. Jedná se tak nejen o subverzivní analýzu trhu s uměním, ale také o úvahu na téma poptávky, role současného umění ve vztahu k uměleckému trhu a o pozici umělce participujícího na tomto trhu.
Vztah Jaira Bolsonara a tradičních médií
Jinochová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Vztah Jaira Bolsonara a tradičních médií se zabývá zkoumáním a popisem vývoje mediálního systému v Brazílii. Tradiční masová média v Brazílii byla během historie považována za hegemonistická, tento náhled se ale s nástupem prezidenta Bolsonara k moci proměňuje. Práce se zabývá vlastnickou strukturou tradičních médií, vlivem evangelikálních církví na politickou i mediální scénu v Brazílii a věnuje se i krátkém úvodu do historického kontextu fungování tradičních médií v zemi. Zaměřuje se především na dva největší celostátní deníky, O Globo a Folha de São Paulo, které mají v zemi nejvyšší dosah. Oba tyto deníky patří tradičním mediálním společnostem, které na brazilském mediálním trhu figurují již od počátku 20. století. Pomocí diskurzivní analýzy článků deníků O Globo a Folha de São Paulo a twitterových příspěvků Jaira Bolsonara se práce snaží popsat vývoj vztahu médií a prezidenta od jeho kandidatury po současnost.
Postavení médií v každodenním životě současných žáků 2. stupně
Gsöllhoferová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce si všímá vlivu vybraných médií na žáky druhého stupně základních škol především z pohledu toho, jak tento vliv sami na sobě vnímají samotní žáci. V úvodní teoretické části seznamuje s vybranou související literaturou a z ní vyplývajících paradigmat, s vybranými odbornými pojmy, teoriemi vlivu médií a stávající úrovní mediální výchovy v rodinách a školách. Empirická část, která je v této práci stěžejní, pak podrobně seznamuje s přípravou, realizací a výstupy z dotazníkového průzkumu provedeného na dvou pražských základních školách mezi žáky pátých a devátých tříd. Kvantitativní dotazníkové šetření na stanovených hypotézách mnohdy potvrdilo předcházející teoretické poznatky a výsledky dřívějších průzkumů citovaných odborníků, doplnilo je však o několik nových a závažných zjištění v kontextu médií nových a prokazatelného vlivu, který média na děti školního věku mají. Pro případná zobecnění či snahu aplikovat zjištěné poznatky plošně na širší populaci je však nutné mít na paměti menší velikost výzkumného vzorku, na němž průzkum proběhl. V závěru práce nabízí několik praktických doporučení pro další prohloubení mediální gramotnosti zejména u sledovaných věkových skupin, aplikovatelných jak v domácím, tak školním prostředí.
Ochrana osobnosti dítěte v tradičních médiích
Henzlová, Sandra ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Connelly Kohutová, Radka (oponent)
Práce pojednává o ochraně osobnostních práv v tradičních médiích. Ochranu osobnosti zakotvuje Listina základních práv a svobod, podstatnou částí této práce je však popis, jak ochranu osobnosti chápe občanský zákoník, neboť je základním pramenem, ze kterého ochrana osobnosti v českém právním řádu vychází. Další podstatná část práce se týká i jiných předpisů, především trestního zákoníku, který také pamatuje na ochranu osobnosti. V souvislosti s ochranou osobnosti se práce zaměřuje na judikaturu, která se zaměřuje především na děti. Na základě judikatury pak přináší pohled na novinářskou práci, co se týče informování o nezletilých, z pohledu soudů, které neustále upozorňují, že jedním z hlavních úkolů společnosti je chránit nezletilé děti při jejich vývoji. V případech, kdy veřejný zájem převyšuje zájem dítěte, je zásah do osobnostního práva oprávněný. Je však nutné, aby novinář v takovýchto situacích přemýšlel, do jaké míry je zásah opodstatněný. Práce také uvozuje základní pojmy, které se ochrany osobnosti dítěte, médií a sociálních sítí týkají. K zásahům do osobnostních práv nedochází pouze v tradičních médiích, ale také na sociálních sítích, kde platí obdobná pravidla jako v tradičních médiích. Je proto nutné myslet na to, že i v prostoru internetu musíme myslet na stejná pravidla, kterými se máme...
Tradiční média a boj s tzv. fake news na příkladu BBC, ARD a Rádia Svobodná Evropa
Čáslavská, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jak se vybraná tradiční média můžou vymezit vůči obrovskému množství dezinformací ve veřejném prostoru. Diplomová práce nejprve analyzuje pojem fake news, přičemž zkoumá rozdílné pojetí tohoto výrazu napříč americkým a anglosaským prostředím. V následujících kapitolách diplomová práce uvádí souvislost mezi důvěrou v média a šířením fake news, nastiňuje psychologické faktory, které šíření fake news ovlivňují a upozorňuje na roli mediální gramotnosti. Následující kapitoly uvádí konkrétní možnosti, jak se tradiční média můžou vůči fake news vymezit, a to například pomocí pomalé žurnalistiky či důkladným ověřováním faktů. Tak se práce dostává ke třem analyzovaným fact-checkingovým oddělením, jež vznikla v rámci zahraničních tradičních médií. Oddělení ARD Faktenfinder, BBC Reality Check a RFE/RL/VOA Polygraph.info, která vznikla mezi lety 2015 až 2017, berou vyvracení fake news a ověřování informací jako samostatný novinářský výstup. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů diplomantka zkoumala, jak tato oddělení fungují, jak definují fake news, jaké mají plány do budoucna či zda aktivně přispívají k rozvoji mediální gramotnosti. Komparativní analýza výpovědí vedoucích těchto oddělení ukázala, že ani jedno z oddělení nemá k dispozici analýzu, která by zkoumala dopad činnosti...
Lettering a způsoby jeho využití v praxi
Engelová, Kateřina ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Tématem této bakalářské práce je lettering coby velmi specifická oblast grafického designu, která v posledních letech opět zaznamenává rozmach díky své autentičnosti a obecně díky návratu k hodnotám ručně tvořené práce jako protipólu jednotvárné masové produkce. Teoretická část se soustředí převážně na vymezení a objasnění pojmů souvisejících s letteringem, jako je např. hand-lettering, typografie, kaligrafie a moderní kaligrafie. Dále se zabývá různými metodami, kterými lze lettering vytvářet, a nástroji i médii, která k tomu lze používat. Zároveň nastiňuje některá základní pravidla a postupy práce, detailněji pak především převedení ručně kresleného letteringu do digitální podoby. Praktická část se pak zabývá několika hlavními oblastmi, ve kterých je možné práci s letteringem prakticky využívat, konkrétně prodej designů přes webové stránky typu print-on-demand, databanky, prostředníky, práce na zakázku a konečně i vlastní e-shop. Na praktických příkladech se v rámci nich snaží ukázat výhody a nevýhody, které jednotlivé oblasti tvůrcům letteringu poskytují. Přínos této práce tkví hlavně v uceleném pohledu na lettering jako na samostatnou disciplínu a profesi, v níž řada designerů našla své uplatnění.
Postavení médií v každodenním životě současných žáků 2. stupně
Gsöllhoferová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce si všímá vlivu vybraných médií na žáky druhého stupně základních škol především z pohledu toho, jak tento vliv sami na sobě vnímají samotní žáci. V úvodní teoretické části seznamuje s vybranou související literaturou a z ní vyplývajících paradigmat, s vybranými odbornými pojmy, teoriemi vlivu médií a stávající úrovní mediální výchovy v rodinách a školách. Empirická část, která je v této práci stěžejní, pak podrobně seznamuje s přípravou, realizací a výstupy z dotazníkového průzkumu provedeného na dvou pražských základních školách mezi žáky pátých a devátých tříd. Kvantitativní dotazníkové šetření na stanovených hypotézách mnohdy potvrdilo předcházející teoretické poznatky a výsledky dřívějších průzkumů citovaných odborníků, doplnilo je však o několik nových a závažných zjištění v kontextu médií nových a prokazatelného vlivu, který média na děti školního věku mají. Pro případná zobecnění či snahu aplikovat zjištěné poznatky plošně na širší populaci je však nutné mít na paměti menší velikost výzkumného vzorku, na němž průzkum proběhl. V závěru práce nabízí několik praktických doporučení pro další prohloubení mediální gramotnosti zejména u sledovaných věkových skupin, aplikovatelných jak v domácím, tak školním prostředí.
Otevřenost českých tradičních medií vůči neuživatelům Internetu
Macek, Oskar ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Tato práce teoreticko-empirickým způsobem zkoumá problematiku otevřenosti tradičních médií vůči neuživatelům Internetu a její percepci mezi neuživateli. V teoretické části se práce zabývá teoriemi nerovností v informační společnosti a tím, jak k těmto nerovnostem může přispívat specifický obsah sdělení ve vybraných tradičních médiích. Druhá část práce prostřednictvím pilotní obsahové analýzy zkoumá charakter mediálních sdělení v českých tradičních médiích s ohledem na možnosti interakce a participace s médiem a práci s digitálním obsahem. Na tomto základě je formou polostrukturovaných rozhovorů následně zkoumáno vnímání a reflexe takovýchto sdělení na vybranou skupinu jejich příjemců z řad seniorů, kteří jsou zároveň neuživateli Internetu. Závěr této práce je tvořen představením schématu faktorů, které ovlivňují míru pociťovaného znevýhodnění mezi neuživateli Internetu ve vztahu k tradičním masovým médiím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.